Ahad, 31 Oktober 2010

ANDAIKAN....


Assalamualaikum...Salam 1Malaysia...

Andaikan...
Kita dilahirkan dengan menggenggam amanah dan kesaksian kepada al-Khaliq,
Kita dibesarkan dengan penuh pengharapan dan impian,
Kita membesar...terus membesar...dan semakin membesar,
Akal dikurnia pembeza darjat,
Sebaik-baik ciptaan...bersyukurlah,

Andaikan...
Jika amanah dan kesaksian itu dikhianati,
Jika pengharapan dan impian yang menggunung tinggi disia-siakan,
Jika akal yang dikurnia diperbodohkan dan diperhanjingkan,
Mana rasa malu kalian semua???

(Versi Bahasa Jawa)
Let's imagine if...
We were born with a couple of witnesses and pledge to The Creator,
We were raised up with a tonne of hopes and desires,
We grow bigger..bigger..and bigger...
Mind awarded differentiate us with animals,
We are as well as great creations...be grateful of it,

Let's imagine if...
They got betrayed,
They been treated miserably,
(Ntah...aku xtau nak translate..ha3)

(Ni Na, 2010)
Tolonglah...boleh tak jadik orang brguna ckit. Toksah lah nak jadik manusia tamak duk kejar glory. Takde maknenye klau dh buat ikot jln blkg..Nk putaq belit plak...ingat orang len xtaw ke? Gelojoh nak mati. Hish, tolonglahh...jgn jdik hipokrit. Tak malu ke klau public dh tau pekung korang? Jgn jdik buduh. Smart skit pikiaq tu msa nk bertindak. Pkirkan implikasi mendatang jgn duk nk jd mnusia tamak k...Moga dapat berubah coz blum trlambat. STK~

4 ulasan:

Insan Kesepian berkata...

haha.. dah tulis

iR berkata...

pehal nma fb plik smcm bob

Shahril berkata...

taw xpeee

iR berkata...

ok x poem bahasa jawa aku??ha3

.