Rabu, 1 September 2010

PBS Hari-3



Assalamualaikum...Salam 1Malaysia...

Erm, testing2…ah…masuk ari ketiga (patutnye kedua) PBSku…jika semalam kitorang bercuti dek penangan YTM TAR (carik snirik), arini masuk ofis balek dek penangan YB TPM..ha3… Masok skola balek daa…haishhh…SK Pasukan Polis Hutan, 31150 Hulu Kinta Perak D.R…Arini agak lewat ckit punch kad…ha3…sebab anak aku merengek mintak susu kat uma..opssss…eh, tak2…ada sdikit hal yg perlu dibereskan tadi di rumah. Sampey kol 7…huhu…tu yg lmbt smpey skola tuh…hak3…

Sesudaa masuk ofis dan punch kad, daku bergegas ke bilik guru. On the way jalan ke sane, terjumpe lah si Faris, budak IPG Kampus Batu Pahat tu…huhu…awal siott dia rini…malu aku…ha3…kalo ari Senin aritu dia berlenggang kangkung mcm mak datin, arini dunia suda trbalek..haaa…ak plak lh yg lmbat…erm, xpelah…lantaq kome lah…har3…
Jadi, fokes arini, mencerap segala apa yg ditulis kat dlam soalan tugsan…ha3…sebab, AKU DAH JUMPE FAIL AKU!!!..kah3…fuh, lega…semangat cket nk wat keje arini…hak3…bukak2 je fail dapat soalannye..ni ha:

Tugasan: Pelajar dikehendaki membuat persediaan, mengumpul maklumat, berbincang dengan guru dan merekod perkara-perkara berikut:
1. Pemerhatian terhadap keadaan bengkel Kemahiran Hidup.
a. Adakah sekolah itu mempunyai bengkel Kemahiran Hidup?
b. Adakah bengkel sekolah itu sesuai dan kondusif untuk menjalankan kerja-kerja amali dengan selamat.
c. Adakah susun atur perabot, alatan dan bahan kerja disimpan dengan teratur?
2. Adakah tajuk Reka Bentuk Teknologi dijalankan secara amali?
3. Adakah peralatan menjalankan amali mencukupi bagi semua murid bagi sesuatu kelas?
4. Adakah bahan-bahan dan peruntukan masa yang digunakan oleh murid-murid mencukupi bagi menyiapkan projek?
5. Adakah tajuk Reka Bentuk diajar mengikut proses-proses reka bentuk projek dengan sistematik?

Adesss…manyak penin loooo nak uat…huhu…Nampak mcm senang je bila baca…tapi sebaliknye…hampeh nyiorr btol r…ahakzz…erm,takpelah yeop…buat ajelah…ha3…redho…pulun2…mule2 g amek gambo bengkel dan isi perotnya dlu..huhu…kcak!!!da ciap pown…huhu…pastu amek gambo skola plak…fuh, bermandi peluh abang…ayaarrkkk…kol 11 kne g kelas Tahun 4 plak dh…kureng…br je plan2 xmoh relief kelas pbs sem neh…alih2 kne dah….
“Err adik, boleh akak mintak tolong tak?”
“Ya, apa tu kak?”
“Macam ni…nti kol 11 ada majlis di dewan. Tahun enam semua terlibat. Kelas len xterlibat. So, mtk adik tlg jga Tahun 4 sat nahh…”
“Owh, boleh2” (Pdhal dlm hati sumpah seranah..ha3)
“Bukan apa, takut deme gaduh ke apa ke kan..Nak mtk tlg tu jelh…boleh kan???”
“Ok bos. Ditanggung beres”

Sharp kol 12 daku berlepas ke tempat yg diminta. Nampaknya jodoh aku dgn dak2 kelas belakang memang xkan putus…msuk2 je kelas nampak kertas dikuwel2 sebesar bola baling melintasi sehorizon pandanganku… 

“Woooooossshhhhh”
“Oh p*nt*t mak kau!!!” (Normal)

Ckit lg nk singgah dahi licin aku. Betuah nye budak…gonjol ngko ye bocah…huh!!! Aku nk carik sape yg baling bola kertas tu.

“Sape yg baling tadi???????????”
Masing-masing senyap bisu.
“Sape yg baling tadi???????????”
Masing-masing senyap bisu.

Fuh, senyap gak kelas diorg…kalo tak, hah dh macam pasar Selayang…takpon pasar Puchong…shetzz…
“Mana pengawas kelas awak?”
“Pengawas takde cikgu. Pengawas perpustakaan adelah”

Eeeeeh, budak ni..pndai mjawab…kita tny spatah dia jwb 10 patah…aku lumuq cabe kang baru taw…

“Saya nak kamu siapkan kerja sekolah yang belum siap lagi (sambil mengekspresi wajah bengis takde misai janggut seciput..ha3). Kalau takde pon bukan awak boleh buat bising jugak. Baca buku dan jangan berlari-lari. Kalau saya dpt tgkap, sy akan ambil tindakan. Awak faham tak???”
“Faham cikgu.”

Aku pon blah pegi kelas len…Kah3…akhirnye berjaye gak aku mengakai budk2 ni dgn rupa bengis dan xkacakku ini..ha3…muahahahahha…(gelak riak)…isk, xbaek…huhu… Abes je ak briefing sume kelas darjah 4 aku pown chow dgn Faris ke Bilik pemulihan Khas…Bergebang kat ctu r….ha3…aik, cpat btol sejam elapsed…hoho…yelah, sebab buat bnde xgune dan sia-sia memg cpat abes masa…hak3…(Astaghfirullah…) Balik semula ke Staff Rum…Duk2 saje korek idung..(eh, posa!!!) dan…ting tong…tept jam 1 petang…wahahahaha…departures…Oh Cik Manjalara dan Cik Streamyx, tunggu abang balek!!!ha3…

2 ulasan:

diba berkata...

hari ke 3..bru 2 hri kan..hee

iR berkata...

hah, tau aje dia..kah3 ^^

.